Logo demaasroute.nl


De organisatie van DWDQ met van links naar rechts Niels van Strien, Jan Boons, Leonie Kamp, Rita van Strien, Rob Snels en Kees van Dongen.
De organisatie van DWDQ met van links naar rechts Niels van Strien, Jan Boons, Leonie Kamp, Rita van Strien, Rob Snels en Kees van Dongen. (Foto: )

Deelnemers DWDQ zijn er klaar voor

Op 3 november kreeg Waspik tijdens een geheimzinnige bijeenkomst op het Dorpsplein te horen dat een groep vrijwilligers bezig was met de organisatie van een Waspikse Dorpsquiz. Zaterdag 6 oktober is het zover: een kleine achthonderd Waspikkers gaan verdeeld over 42 teams de strijd met elkaar aan. "Nu gaat het echt losbarsten in het dorp."

WASPIK - Al meteen was duidelijk dat het plan in goede aarde viel in het dorp. Iedereen reageerde enthousiast bij de bekendmaking in november en al meteen werden teams samengesteld. Voor de organiserende commissie een steun in de rug, al was het wel afwachten hoeveel inschrijvingen er uiteindelijk vanaf nieuwjaarsnacht binnen zouden komen. Dat werden er tot grote tevredenheid van de organisatie maar liefst 42.

Er is veel werk verzet door de 6-koppige organisatie. Een groep van vijftig vrijwilligers werd bereid gevonden om te ondersteunen tijdens de quizdag en tijdens de feestavond met prijsuitreiking twee weken daarna. "Je mag dus wel stellen dat heel Waspik straks op een of andere manier met de Dorpsquiz bezig is", vertelt Rita van Strien namens de organisatie. "Om alles goed op toen te zetten, hebben we goed rondgekeken hoe ze het in Waalwijk doen en we hebben het voltallige bestuur van Dongen op bezoek gehad om ervaringen uit te wisselen. Natuurlijk doen we het wel op onze eigen manier, maar we hoen het wiel ook niet zelf uit te vinden."

Dat Waspik het op haar eigen manier doet, bleek wel uit de eerste opdracht die de teams eind maart in moesten leveren. "Elk team kreeg de opdracht om in een van de twee bushokjes die Waspik rijk is een restaurant na te bootsen waar mensen lekker aan het dineren waren. Het leverde 42 hilarische foto's op." Ook veel plezier was er tijdens de twee bijeenkomsten voor de teamcaptains in 't Schooltje. Maar er gebeurde in de tussentijd nog meer. "Er zijn al meer opdrachten langs gekomen waar niet ieder team alert op heeft gereageerd, of wat ze gewoon hebben gemist. Dat kost punten en heeft ook nog invloed op de quizavond zelf om opdrachten goed uit te voeren. Heel geheimzinnig allemaal, maar de teams zijn super gemotiveerd om niets te missen."

De eerste Waspikse Dorpsquiz wordt gehouden op zaterdag 6 oktober. Om 17.30 uur moeten de teamcaptains de goodie bags op komen halen in 'crisiscentrum' 't Schooltje waarna ze op hun eigen locaties aan de slag kunnen. Om klokslag 00.00 uur moet alles weer worden ingeleverd in 't Schooltje. De commissie zal in de twee weken daarna alles bekijken om zo uiteindelijk te bepalen welk team zich de winnaar van de eerste Waspikse Dorpsquiz mag noemen. Die winnaar wordt tijdens de feestavond op zaterdag 20 oktober in de Theresiakerk bekend gemaakt. "We gaan daar een prachtige avond van maken met 750 mensen. We bouwen de spanning op tot het laatste moment dat de winnaar naar voren mag komen. Maar eigenlijk is voor ons elke deelnemer een winnaar!"

Meer berichten




Shopbox